Ce ma tine motivata sa alerg zilnic 🌻💕

Primesc foarte des intrebari de la prietenii si familia mea (care nu alearga si nici nu au de gand sa se apuce de “asa ceva”) cum reusesc sa ma motivez si ce ma face sa “merg mai departe” in fiecare zi.

Cred ca stim cu totii ca majoritatea incepe “de luni” sa mearga la sala, sa tina o dieta, sa mearga cu bicicleta, sa alerge, sa nu mai fumeze, sa nu mai manance dulciuri, sa … orice. Si cum o minune dureaza doar 3 zile, iar miercuri nu prea se vad deloc rezultate, renunta. E mai usor sa stai in casa la Tv la serialul preferat, sa iesi la terasa sau sa stai in pat cu un castron de popcorn.

Un studiu spune ca daca au trecut 21 de zile de cand incerci sa faci ceva (21 fara tigari, dulciuri, sucuri, etc. sau 21 de alergat, sala, biciclit) corpul tau se obisnuieste cu noua stare si ii intra in “normal”, devine un obicei si fie nu mai simte nevoia de “drog” fie iti cere sa ii dai mai mult din noua activitate.

Chiar si-asa, daca nu exista motivatie, mereu gasim scuze (da, si eu gasesc sute de scuze ca sa nu fac ceva intr-o zi in care chiar nu am chef) dar pana la urma (nu de fiecare data, recunosc) reusesc sa imi dau singura un “sut in fund” si sa ma urnesc la treaba. Imi aduc aminte ca daca stau degeaba nu se intampla nimic si nu iti cade nimic din cer, fara munca.

Las aici cateva idei care pe mine ma ajuta sa continui antrenamentele, sa alerg chiar si-atunci cand nu am chef sa ma ridic din pat, sa fac miscare in fiecare zi a saptamanii:

  • Am creat acest blog 🙂 Pe mine ma motiveaza sa stiu ca cineva imi citeste gandurile expuse aici, ca sunt oameni care isi rup din timpul lor sa vada ce am mai povestit eu, m-am obisnuit sa scriu aproape in fiecare zi, sa gasesc subiecte noi, sa povestesc despre ce imi trece prin cap.
  • Mi-am cumparat o pereche de adidasi noi, roz, cand au fost reduceri maricele la magazine. Ii scot din cutie atunci cand vreau sa simt ca port ceva nou, cand vreau sa vad lumea in roz, cand partea feminina se activeaza si zice “da’ parca as purta ceva nou la antrenamente azi”.
  • Ies la alergat fara ceas, fara programe care masoara distanta si pace-ul pe mobil, ma opresc cand simt, ma uit la oameni, la cladiri, la animale, la magazine. Nu conteaza decat sa ma simt bine, daca si ploua sau bate vantul deja e perfect. Daca vreau sa alerg cu ceas, folosesc un Garmin 620 (o sa-i fac un review in curand, nu il am de foarte mult timp si as vrea sa descopar mai bine ce si cum functioneaza).
  • Schimb parcul sau ruta de alergat. Uneori ma plictisesc sa alerg mereu pe acelasi traseu, asa ca am momente cand ies in fata blocului, dau drumul la ceas (sa imi fac harta pe gps) si … alerg pe unde vad cu ochii. Ma decid pe loc daca fac stanga sau dreapta, daca o iau pe bulevard sau pe stradute ascunse sau daca sa ma duc in Cismigiu, in Herastrau, in IOR sau in parc Izvor.
  • Ascult saptamanal un playlist diferit; mie imi place mult sa alerg cu muzica, imi schimb melodiile si genul muzical mereu, uneori ascult doar BUG Mafia si Parazitii, alteori rock sau opera, chiar si muzica clasica.
  • Alerg catre “o rasplata”, fie o cafea rece la terasa preferata, fie o inghetata sau o felie de tort de ciocolata 🙂 🙂 fie catre Plazza Mall sa ma uit la magazine.
  • Alerg cu un prieten cu bicicleta sau cu un grup de alergare. Daca nu am chef sa ies singura din casa, faptul ca trebuie sa ajung undeva sau sa ma intalnesc cu cineva ma face sa ma urnesc mai cu spor la drum.
  • Citesc o carte despre alergat. Mereu ma motivez si ma incarc cu energie cand citesc experientele celor mai “vechi” si mai buni ca mine. Cartea mea preferata este Ultra marathon man a lui Dean Karnazes, de fiecare data cand o recitesc ma apuca un chef nebun sa ies pe usa sau sa ma inscriu la urmatoarea competitie.
  • Ma inscriu la o cursa undeva peste doua sau trei luni ca sa am un motiv pentru care sa nu ratez nici o zi de antrenament. Imi doresc sa imi imbunatatesc timpii cu fiecare provocare si asta ma face sa trag de mine sa devin din ce in ce mai buna. Acum am pe lista Baneasa Trail Run, Semi maratonul de la Plopeni si Bucharest Marathon si punctul culminant al acestui an, Atena.
  • Merg in Decathlon si imi cumpar o bustiera noua sau o pereche de colanti (uneori merge si cu o pereche de sosete colorate) pe care abia astept sa le scot la plimbare.
  • Imi fac o programare la masaj sau la cosmetica a doua zi dupa o alergare lunga.
  • Merg la piscina, jacuzzi si sauna (mi-am facut un abonament pe un an la World Class ca sa am motiv sa nu mai sar peste relaxare prin miscare si rasfat).
  • Alerg prin ploaie. Nimic nu ma motiveaza mai mult ca vremea ploioasa, atunci ma simt cel mai “vie” si plina de energie.
  • In fiecare zi caut citate si poze motivationale pe Pinterest sau We heart it. Unele din ele le downloadez si le pun wallpaper pe desktop sau telefon.
  • Ies la alergat cu cineva care vrea sa incepe sa alerge. Alergam impreuna incet, stam de vorba, mergem la o cafea dupa. Ne motivam impreuna sa iesim din casa.
  • Unoeri am nevoie sa ma gandesc la anumite chestii, sa imi limpezesc mintea sau pur si simplu sa fiu singura. Aleg sa alerg pentru ca gandesc mai limpede, imi simt corpul plin de endorfine si ma simt fericita.
  • Ma cantaresc mai des decat inainte. Cand vad ca scade “cantarul” cu fiecare zi de alergat parca am mai mult spor sa ies pe usa.
  • Ma gandesc la obiectivul meu (maratonul de la Atena) si la energia pe care o investesc atat eu cat si antrenorul meu in pregatirea pentru aceasta noua etapa.

Pe final, un decalog simpatic pe care l-am printat si l-am prins pe frigider:

run2

2 thoughts on “Ce ma tine motivata sa alerg zilnic 🌻💕

  1. … cer permisiunea a completa insiruirea motivatiilor si cu :
    ALERG, pentru a-mi aduce VIATA in ziua pe care o TRAIESC !

    Like

Leave a comment