Groapa e duşmanul alergătorului

Ştiţi cum sunt oamenii ăia care s-au lăsat de fumat / de băut / de dulciuri şi de fiecare dată când văd pe cineva care face ce ei nu mai au voie se uită lung şi suspină după ei ? Fix aşa sunt şi eu de ceva vreme, numai că mie ȋmi fug ochii după oamenii care aleargă şi blestem ȋn gând primăria sectorului 6.

De 10 zile stau degeaba … şi nu pentru că am ales eu sau nu mai am chef de alergat ci pentru că am reuşit cu mare succes să iau o groapă la bord. O groapă ȋn mojlocul drumului, seara, ȋntr-un loc unde o groapă cu bun simţ nu trebuia să-şi facă veacul sau cel puţin nu trebuia să intre la discuţii cu piciorul meu. Asta se ȋntâmpla duminică.

M-am ales cu o frumoasă entorsă de gleznă care momentan nu mă lasă nici măcar să merg normal, ce să mai zic de alergat … Şi genul ăsta de accidentare e cea mai parşivă, că nu te doare iniţial, nu se umflă, nu se face piciorul mov, nimic nu anunţă ce o să urmeze. Marţea trecută am alergat 14 km ȋn Herăstrău şi după primii 7 km simţeam o jenă ȋn glezna stângă, dar nu mi-am făcut griji, am schimbat poziţia şi am continuat ȋncă 7 km. A doua zi m-a lovit … nu mai puteam să calc cum trebuie, dacă ȋncercam să mişc piciorul mă durea şi aveam impresia că s-a umflat.

Mi-am făcut programare la un ortoped după câteva zile, când am observat că durerea se agravează ȋn loc să se diminueze, mi-am cumpărat o gleznieră (faşă elastică) de la farmacie şi am aplicat unguent pe bază de diclofenac.

Ortopedul mi-a recomandat o orteză, pe care să o port toată ziua, timp de o lună sau două, inclusiv după ce reiau alergatul, să continui aplicarea unguentului, repaos total şi sedinţe de kinetoterapie.

Ce vreau să subliniez este că orice accidentare, oricât de mică, duce la oprirea completă a antrenamentelor. Este foarte important să mergem la medic din timp, să nu lăsăm nimic neinvestigat, netratat, pentru că o accidentare mică la ȋnceput poate să ducă la ceva mult mai grav, cu consecinţe urâte.

Entorsa_de_glezna_grading

O entorsă minoră, ca a mea, dacă nu fac pauză şi nu o tratez, poate duce la o rupere de ligament care este mult mai gravă şi se repară extrem de greu, chiar cu intervenţie chirurgicală.

Chiar dacă ȋmi pare rău că nu pot să alerg acum, mă menajez pentru maratonul din octombrie, altfel nu voi fi ȋn stare să particip.

La final, câteva sfaturi de bun simţ, pe care ni le dă orice medic ortoped şi care merită luate ȋn considerare:

  • Încălziţi-vă ȋnainte de orice exerciţii fizice şi activităţi care necesită efort fizic
  • Aveţi grijă la suprafaţa pe care vă deplasaţi, alergaţi sau lucraţi
  • Purtati ȋncălţăminte adecvată şi confortabilă
  • Fiţi atenţi la semnalele pe care vi le trimite propriul organism şi diminuaţi ritmul dacă simţiţi durere sau oboseală

One thought on “Groapa e duşmanul alergătorului

Leave a comment